torsdag, september 10, 2009

Viktkoll och betongkonst

Jag är tröttare än tröttast. Den där sommarlovsklockan har inte riktigt ställts om för mig ännu, så jag får inte mycket sömn (går och lägger mig 11:00-12:00, vaknar 05:30). Nu är jag i alla fall redo för att gå och lägga mig och jag har bestämt mig för att imorgon blir det en sån där ”vem fan bryr sig?”dag då jag kan gå i mjukisbyxor. Jag har bara tre lektioner och efter det ska jag och simma. Det blev ingen simning idag så jag ska ta igen det imorgon med att köra extra hårt. Jag var alldeles för slut när jag slutade idag så jag åkte direkt hem till Mathias och somnade där efter skolan.

Med det menar jag inte att jag håller på att ge upp! Jag och mamma var på Viktväktarna igår och det var faktiskt peppande! Jag vägde mig också där, och det visade sig att jag vägde betydligt mer än vad vågen hemma visade. Men det kan ju också ha och göra med att jag nyss hade ätit och hade kläderna på mig… I alla fall ska jag försöka satsa på att räkna points igen! Jag tycker att det är ett lätt sätt att hålla koll på vad man äter, och för mig som är en grym småätare så är det ett jättebra sätt att börja tänka lite på om den där kakan verkligen är så liten och oskyldig som jag tycker att den är.




Idag tog vi också upp våra konstverk från Kråkberg. Min blev faktiskt riktigt lyckad, förutom att kanterna var så tunna att de lät knäcktes av. Foto kommer ev. imorgon eller på måndag!

Nu är det hopp i säng som gäller, och jag hoppas att jag orkar kliva upp imorgon.
God natt!

2 kommentarer:

  1. Jag har också lika förskräckliga sovtider som du ungefär. Usch! :< Men sedan jag började med koffeinfritt örtte har det blivit bättre!
    SKönt med slappisdag i mjukisbyxor och "jag-bryr-mig-inte-ett-skit-om-hur-jag-ser-ut"-attityden, jag hade en sådan dag igår ;)

    SvaraRadera
  2. Mja, men jag KAN gå och lägga mig tidigare. Tycker bara att jag har så mycket annat för mig. xD
    Ja, det är skönt om man har det självförtroendet att man kan välja att ha en sådan dag då och då. :)

    SvaraRadera