fredag, september 25, 2009

Helg!

Äntligen helg! Den här veckan har till största del varit skit, men nu är det äntligen över. Jag tror att jag har varit så ledsen, deppig och känslig för att jag själv har känt att jag inte har presterat bra. Jag har inte simmat, jag har käkat mer än vad jag brukar och högen med skolarbeten bara växer. Jag har varje morgon vaknat och tänkt "vad är det för mening?" och "jag orkar inte!", och flera gånger har jag varit på väg att börja gråta bland folk och i skolan för att jag bara har känt sådan ångest och panik.

Men nu är det över och jag ska försöka ladda extra i helgen för den kommande veckan. Jag har tänkt skriva ner allt jobbigt i mitt liv och sen försöka beta av den listan så gott det går. Läxorna kommer i första hand, sen ska jag ha som mål att simma minst två gånger. Jag mår bra av det både psykiskt och fysiskt, och jag känner mig så himla bra när jag går ifrån simhallen och vet att jag har simmat alla dessa längder.

Nu sitter jag i skolan och väntar på Mathias. Han skulle sluta kring ett och då ska vi vänta på bussen som går först två till Orsa. Det är Orsamarknad och jag ska köpa en påse marknadsgodis att mumsa på! <3
Mathias är så fin, och han får mig att se det ljusa i tillvaron när jag är som mest nere. Han kan dra upp mitt huvud ur sanden och fylla mig med kärlek istället för en massa ångest och oro. Förlåt för att jag har varit så konstig och tråkig den här veckan, men jag tror att du förstår. Jag älskar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar