lördag, september 12, 2009

Bärplockargänget

Det blev inget målande på grund av vissa "missförstånd" eller vad man nu ska kalla det. Jag tänker i alla fall inte gå in mer på det här. Vi fick betalt som tur var, så nu är jag 1100 kr rikare.

Istället för att ligga hemma och inte ha något att göra så följde jag och Mathias med pappa, Linn och Julia till skogen för att plocka bär och svamp. Det blev inte så mycket svamp, men en hel del bär plockades.
Allt gick fint ända tills vi hade bestämt oss för att nöja oss med dagens fångst. Då hör vi ett skrik eka ur skogen och senare ser vi Mathias komma bärande på en genomblöt och gråtande Linn. Leken hade gått för vilt till vid bäcken och hon hade trillat i. Som tur var fanns skrattet inte långt ifrån gråten.

Det var länge sen som vi gjorde något sånt här med familjen, och det var riktigt mysigt! Jag kände mig alldeles ren och pigg efteråt och jag tog tag i läxorna när vi kom hem. Det känns som att spanska glosorna kommer att fastna snart, men Engelskaboken fattar jag inte alls! Vi håller på att läsa "Life of Pi" vilket jag har hört ska vara bra. Jag har bara läst någon enstaka sida, men jag kan inte alls säga vad de handlade om. Nya, främmande ord dyker upp hela tiden och det blir bara en enda stor gröt. Men jag tror att det kommer att ge sig under bokens gång, och jag ska försöka kolla upp alla ord jag inte förstår. Jag kan lätt gripas av panik när jag läser engelska böcker och inte fattar något.


Två (tre) tappra bärplockare. Emil var mest rädd under hela skogsturen, mycket på grund av knallandet från skjutbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar