lördag, september 05, 2009

Måleri i regnet

Vi trotsade det regniga vädret och målade huset idag i alla fall. Det gick bra, och arbetet flöt på hela dagen utan några större problem. På slutet började det dock regna väldigt mycket, och det partiet jag nyss hade målat rann av. Men vi hann grundmåla nästan hela huset innan pappa kom och hämtade oss.

Mamma och pappa åkte på surströmmingsfest ikväll, så vi andra (jag, Mathias, Rasmus och Linn) fick göra Tacos till middag. Mums! Efteråt gjorde jag en kladdkaka som var väldigt uppskattad. :)
Jag är helt slut nu, och det verkar jag vara ganska ensam om även om alla har jobbat lika hårt idag. Mathias blev nyss väldigt rastlös och bestämde sig för att gå ut och bygga hyllan som jag länge har tjatat om. Var får han sin energi ifrån? Coca Cola?

I alla fall så blir det mer målning imorgon. Vi vill bli klara med hela huset så att det inte blir ett jättelångt projekt. Så vi hoppas på att vädret ser lite bättre ut imorgon…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar