lördag, september 26, 2009

En otroligt händelserik Lördagkväll

Man börjar fundera över vad man egentligen lever för liv när den roligaste upplevelsen en lördag kväll är att fota en nyponbuske. Jag känner verkligen hur asocial jag har blivit, och jag har egentligen ingen ursäkt för det heller.


Nyponblomma?


Deppig och nere är jag också (som ni läste i förra inlägget), och värre blir det nu när jag inte kommer att få se Mathias på ca. 4 veckor. Han ska på praktik och kommer att jobba kvällar och helger. Han börjar när jag slutar skolan och slutar när jag är på väg och ska lägga mig. Suger rätt hårt, men är ändå glad för hans skull. Det skulle nog vara bra för alla gymnasielever att få komma ut i verkligheten lite och fatta vad man egentligen håller på med och vad tiden vi nu går igenom har för mening. Få lite perspektiv helt enkelt.

Just nu skulle jag verkligen behöva något sådant, när det känns som om allt bara blir för mycket. Jag tvivlar absolut inte på mitt val av program, tvärtom så kliar det i fingrarna hela tiden och det känns som om jag har uppnått det "jag kan inte låta bli" som alla estetlärare säger att man ska ha om man ska ha något där att göra. Det var nog ett smart val att välja något roligt för att göra de här tre åren lite lättare. Ibland kan det faktiskt vara en bildlektion som får mig att orka dra mig upp på morgonen, hur nördigt det än låter.

Det blir grillat och kortspel och förhoppningsvis någon bra film ikväll. Det är sista kvällen som Mathias sover här innan praktiken. Jag försöker att inte tänka på det, men det är svårt. Jag kommer att sakna dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar