torsdag, september 17, 2009

Skitdag.

I morse kändes min säng sådär förbannat skön så att jag var nära att trycka av väckarklockan och bara sova bort skoldagen. Men icke! Jag klev upp och gick till bussen, även om det var det sista jag egentligen ville göra. Sur, irriterad och trött var jag. Bussturen gjorde inte humöret bättre heller. Host och slem var det enda jag hörde hela vägen till Mora, och jag kände hur alla baciller fastnade på mig som sugproppar. Blä.

Dagen blev slapp. Eftersom att musikklassen spelar hela dagarna för niorna, så har vi bildare lektionerna ensamma. Det innebär att lärarna inte vill göra för mycket på lektionerna som musikarna missar. Det är också väldigt lugnt utan en massa stim och stoj eftersom att vi bara var fyra stycken från klassen idag. Skönt!

Jag blev dock besviken när jag kom hem och fick veta att mitt paket från H&M inte alls hade kommit som mamma hade sagt att det skulle ha gjort. Hon hade läst fel på lappen, och det visade sig vara hennes paket från Parylite.

Dagen fick en tråkig start och ett tråkigt slut, och jag har inte ens fått se Mathias nånting idag. Nu går jag och lägger mig och hoppas på bättre tider (som t ex imorgon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar