onsdag, september 23, 2009

Manuell exponering

Rolig moron med fotografisk bild. Vi fick lära oss manuell exponering som jag länge har velat lära mig men aldrig riktigt fattat hur jag ska göra. Det som var riktigt enkelt verkade riktigt svårt. Nu ska jag i alla fall hem och leka med vår kamera och lära mig mer!

Några av de bilder jag tog imorse:















Jag och Johan försökte oss på att fånga vatten på foto. Var ganska svårt och vi fick inte riktigt till den effekten vi ville ha. Bättre lycka nästa onsdag.




Nu sitter jag här och väntar på att Mathias ska sluta så att vi kan ta bussen till Orsa. Jag har nyss slutat, och gick ifrån salen alldeles skakis. Jag visste inte vad det berodde på, så jag tryckte i mig en kaffe och smörgås och kände mig genast mycket bättre. Hemma ska jag plugga spanska och skriva läsloggar till svenskan.

2 kommentarer:

  1. de va svårt ju! Men ja nästa onsdag får vi köra me motljus o hitta en hink som vi kan köra med!
    Men den där bilden ser ju faktist riktigt cool ut ändå, synd att den är lite mörk bara, ser säkert jätte snyggt ut i bra ljus.

    SvaraRadera
  2. Ja, det får vi. :) Blir nog lättare nu när vi vet hur vi ska göra.
    Haha, ja det var lite fränt när din hand och glaset kom med där också. Men lite dålig bakgrund kanske, den tar all uppmärksamhet. :/

    SvaraRadera