söndag, september 06, 2009

Måleriet fortsätter

Huset blev inte klart idag. Vi hade helt enkelt inte orken till att jobba tio timmar (10:00-20:00). Vädret var dock fint hela dagen, förutom någon liten skur på förmiddagen. Nästa helg fortsätter vi med helvetesjobbet som jag nästan ångrar att jag tackade ja till, men pengarna är väl behövda.

När vi kom hem målade jag, Mathias och Linn (som om vi inte hade fått nog av måleri) hyllan som Mathias byggde åt mig igår. Den målades i betsfärgen ”sol” och är i en fin, gul färg nu. Den hängdes nyss upp på väggen också, och luktar fortfarande rätt så starkt. Så vi får se hur roliga vi är när vi vaknar imorgon. Hehe… Men snyggt blev det! Ska försöka slänga upp en bild imorgon efter skolan.

Imorgon åker alla bildelever till kråkberg för att gjuta i betong. Årets tema är ”trädgårdssmycke”. Jag har tänkt göra ett fågelbad/skål med lite spetsmönster och grejer. Får se hur det blir, ser i alla fall mer framemot det än vad jag gjorde förra året. Den här gången är jag i alla fall rätt förberedd och behöver inte vara orolig för att bli ensam (hoppas jag).

Nu ska jag kika efter några tåliga kläder som jag kan ha imorgon, och efter det blir det hopp i säng!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar