måndag, september 28, 2009

Stress


Jag tycker om att planera saker, men just nu vet jag inte alls hur jag ska tänka om min vardag. Jag är inte van vid att sova i Orsa hela veckorna, och det är precis det jag kommer att göra den närmaste månaden. Det betyder att jag måste bussa mycket och planera busstider. Jag slutar sent i princip varje dag och är hemma först kring fyra-fem, om jag inte bestämmer mig för att simma efter skolan. Då är jag vanligtvis helt slut och har inte heller mycket tid till plugg när jag kommer hem.

Alltså: Jag måste helt enkelt välja mellan simhallen och plugg den här perioden. Eller skära ner på tiden som jag tillbringar i simhallen. För just nu känns det som att det påverkar mitt pluggande negativt, och det är ju verkligen inte meningen! Jag kan istället välja att gå på promenader eller så när jag inte simmar, för motionen bidrar mycket till min studieteknik och gör mig pigg och glad.

Vi var och simmade idag och det var riktigt skönt! Men imorgon blir det plugg och jag ska försöka slå hål på det där PM:et till kultur och idé historian.
Idag gjorde jag något åt mitt problem kring teatern och bytte till musik istället! Det var mycket roligare och jag fattade inte varför jag inte gjorde det här valet från början. Jag måste fortfarande lämna in en lapp som ska godkännas av rektorn, men jag har redan pratat med mina lärare och de tyckte att det var okej så jag fattar inte vad det skulle finnas för problem i det här.

Nu ska jag packa väskan till idrotten som jag har imorgon, och sen ska jag ringa och säga godnatt till Mathias.

2 kommentarer:

  1. Har du tänkt på att du kan använda lunchen till att plugga? Jag gör det och tjänar därmed 1 timmes tid efter skolan som jag kan använda till annat. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske på de långa lunchrasterna. :) Men jag tror inte att jag skulle hinna med det annars. Lunchen går åt till att äta och sen har jag typ bara tid till att gå till skåpet och sen vidare till nästa lektionssal. :/

    SvaraRadera