fredag, september 04, 2009

Ännu mer sliten...

Puh… Har nyss diskat, städat köket och packat ner alla saker i min stora sporttrunk. Idag bär det nämligen av till Orsa igen. Det ska bli riktigt skönt, även om helgen bara kommer att bestå av jobb (måla husfasad). Jag funderar faktiskt på om jag ska stanna hemma i Orsa nästa vecka, eftersom att jag inte sover så himla bra här i Mora. Jag och Mathias har helt olika sovrutiner som inte alls funkar ihop, och det slutar oftast med att jag ligger och sover till en film klockan 10-11 på kvällen.

Idag simmade jag för tredje gången den här veckan (som planerat). 40 längde blev det och jag simmade bättre och snabbare än i onsdags. Men jag var helt slut när jag kom hem. Mina kläder var dessutom plaskvåta efter ösregnet som jag fick springa i till bussen, så direkt när jag kom hem bytte jag till mjukiskläder och somnade på Mathias säng.

Yes! Pappa ringde nyss och sa att han var på väg hem från Stockholm och snart var i Mora, så nu slipper vi ta bussen och kan åka med honom istället. Det är skönt eftersom att vi har (eller jag rättare sagt) en del väskor, och det finns nog inget värre än att behöva tränga sig in i en trång buss med stora väskor.

Ikväll blir det fredagsstädning där hemma och pizza. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska äta pizza eller en tråkig sallad. Svårt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar