söndag, september 13, 2009

Ny start!


Den här veckan har varit en riktig frosseri vecka. Jag vet inte hur mycket jag har käkat och hur lite jag har tränat. Ett kilo uppåt har det i alla fall resulterat i. Men istället för att ha ångest så tänker jag att jag ska starta om på nytt den kommande veckan. Här ska räknas points! 18, snåla points får en 16årig flicka med min längd och vikt äta om dagen. Det är inte mycket i jämförelse med pappas dagliga ranson: 30 points. Jag har också löst problemet med mat för veckan. Vi var på Willys för någon timme sen, och där köpte mamma färdigrätter från Viktväktarna som jag kan äta till middag. Perfekt!

Nu sitter jag här och smaskar på en påse "Exotic snacks" hemma hos Mathias. Jag tänkte att jag har ju redan förstört hela veckan, så då kan jag ju lika gärna äta fel de sista timmarna. Ananasskivorna är nog en ny favorit, har inte riktigt vågat testa dem förut...
Imorgon börjar jag klockan åtta som vanligt, så jag ska snart gå och lägga mig så att jag inte är alldeles för trött imorgon. Efter skolan ska jag iväg och simma. Måste ta igen veckan som har varit.

2 kommentarer:

  1. :) Bättre lycka den här gången då! Lätt att falla dit igen i början, tro mig jag vet. Men sen när man börjar se resultat och verkligen får in motivation går det som en dans! Jag håller tummarna :D

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas det! Har sagt det många gånger förut (nu har jag en ny start blablabla..), men den här gången har jag bestämt mig för att jag ska lyckas! Tack för ditt stöd. :)

    SvaraRadera