tisdag, september 15, 2009

Höst.

Hösten kändes väldigt nära i morse när jag gick över en frostig gräsmatta och frös om fingrarna. Endast 6 grader visade termometern, men vissa hade tydligen vaknat upp till minusgrader utan för dörren.
Andra blir deppiga och ledsna över det här, men jag tycker faktiskt att det är mysigt! Visst, det var inte så mysigt att vänta på bussen i morse utan jacka och så, men om man har kläder efter väder tycker jag faktiskt om hösten. Då FÅR man nämligen sitta inne och läsa böcker, dricka te och bara mysa utan att ha dåligt samvete. Jag tycker också om alla färger som kommer fram då, det är vackert.

Idag har jag bara haft bild, typ. Det började med svenska på morgonen, men sen har jag i princip suttit i bildsalarna hela dagen. Som jag skrev igår så är det Syoveckan den här veckan, och min klass har gjort "reklam" för det estetiska bildprogrammet idag. Det gick väl bra, var bara inte så många som verkade intresserade. Jag själv kan faktiskt inte tänka mig att gå något annat än bild nu. Att gå ett annat program utan estetiska ämnen skulle kännas väldigt konstigt och dessutom väldigt tråkigt.
Efter att alla nior hade varit hos oss hade jag Scenografi. Det börjar bli ganska kul nu, och massa idéer ploppar upp i min skalle hela tiden.

Nu ska jag värma på lite mat och sen ska jag och Mathias slänga oss i soffan och kolla på Idol!
Ha det bra i höstmörkret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar