tisdag, mars 23, 2010

Under en behaglig rast

Ja, raster är behagliga när man inte behöver göra något under dessa stressiga tider. Musikalen börjar nå sitt mål- premiären är på Tisdag! Jag har även fått veta att jag har MVG i flera av mina kurser, bland annat i scenografin (musikalen) och det bidrar till att det känns lite lättare att trängas bakom scenen med all nervositet och galenskap. Jag är scenarbetare, så jag kommer alltså att befinna mig på scenen mellan scenbytena, konkande på stora möbler och fordon (!? Nu blir ni nyfikna va? ;) ). Bara för att jag känner att jag har kämpat så bra med det här så tänker jag inhandla ett par svarta jeans och ett par svarta tygskor. Vi scenarbetare ska vara helt svartklädda på scenen, och därför behövs det lite nytt i garderoben.. hehe.

På grund av att det är så nära premiären så ska vi repa extra mycket den här veckan. Igår, idag, Torsdag, Lördag och Söndag. På Söndag fyller min syster 8 år och jag kommer inte kunna vara där på hennes stora dag. :( Men det är sådant man får ta, och jag kan ju fira henne extra mycket på kvällen istället. Funderar på att köpa en fin klänning och örhängen, för det är det hon har önskat sig av sin storasyster. Hon börjar bli stor! Jag har även deltagit mycket i renoveringen av hennes rum, så jag tror att hon kommer att ta det bra ändå.

Nu ska jag söka upp Mathias och sen bege mig till aulan för att repa. Hörs!

1 kommentar:

  1. Hej Cissi! Jag är superstolt över att du är min dotter! Du är en fantastisk person. Kram Mamma

    SvaraRadera