fredag, mars 12, 2010

Solen skiner, glada miner!

Solen värmer mig just nu känns det som, både bildligt och bokstavligt talat. Det är verkligen vår nu och solen är uppe hela dagarna, men det går också ovanligt bra för mig och inget känns riktigt jobbigt som det annars kan göra.
Jag tror att ljuset spelar stor roll för mitt välmående. När ljuset kommer så här års och man har levt i mörker känns det som en pånyttfödelse eller något. Allt känns så jäkla bra och det finns inget att ha ångest över.

Idag försov jag mig. Det var så skönt att få sova i en egen säng för en gångskull att jag inte kunde förmå mig att stiga upp när klockan ringde klockan sex. Efter engelskan som jag missade en hel del av åkte halva klassen till fjärrvärmeverket med vår naturvetenskapslärare. Det var rätt intressant, men ändå en lättnad när vi fick gå ut ur den varma byggnaden ut i friska luften. Jag och Hanna tog sällskap en bit efteråt, sen skildes våra vägar när hon skulle gå upp till sig och jag ner på stan.
När jag kom hem till Orsa träffade jag Sarah som hade rast på sin praktik på Turistbyrån. Efter det gick jag hem och sov.

Nu drar Linn mig i ena armen och pappa i den andra. De vill att jag ska följa med upp och måla moln på Linns väggar. Vi håller på att göra om där uppe och hon ska få en piratbåt-säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar