söndag, mars 28, 2010

Måsten

Jag vill inte

gå till skolan imorgon.

Så är det. Jag vill inte, men jag måste. Så är det mycket nu, en massa måsten. Snart pallar jag inte mer! Vill bara få mitt lov och göra vad jag vill. Funderar på att måla på en vägg i mitt rum. Eller att fota lite till Zornspelet om vädret tillåter. Jag tror att jag även ska stanna hemma när de andra åker till Östersund och hälsar på våra vänner. Just nu är jag bara för slut för att vara bland folk en hel helg, det räcker med att jag har spenderat hela den här helgen på skolan med hela musikalgruppen.
Att gå till skolan är morgondagens måste, och det går inte att maska sig ifrån. Jag har nämligen två prov som jag inte alls kan, men för att inte få mer ångest måste jag gå dit och göra dem hur mycket det än svider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar