torsdag, mars 04, 2010

Tidsdödare


Hej alla glada! Jag åkte hem till Mathias igår och sov över trots vetskapen om att det skulle bli en jobbig natt i en för liten säng och ett täcke att slåss om. Men det gick bra ändå, och jag klev upp med tuppen. Jag och Mathias har helt olika sovvanor, och det kan vara rätt jobbigt ibland. När han sover in till eftermiddagen och jag kliver upp tidigt på morgonen får jag lov att hitta på saker som kan döda tid. Det brukar oftast bli att jag hamnar framför tv:n eller en bok, men idag fanns det inget att titta på och jag hade ingen bok med mig. Så jag bestämde mig för att städa! Hela lägenheten blev ren och utvädrad, och jag hann bli klar innan Mathias ens hade vaknat.

Jag väckte honom dock för att få lösenordet till datorn, och nu sitter jag här med en kopp te och myser. Pappa kommer snart och då ska jag och han åka till Mora för att hämta mamma från sjukhuset efter hennes fotoperation. Vi ska även hämta pappas dator som han köpte igår men som inte fanns på lager.

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar