tisdag, augusti 25, 2009

Pluggpluggplugg

Hej hallå! Just nu befinner jag mig i Mathias tv-soffa i Mora. Med datorn i mitt knä och Uffe och Mathias bredvid har jag det riktigt mysigt, och det pimplas jasmin te som bara den. Läxorna är gjorda och allt känns bra. Nästan allt i alla fall. Idag hade jag min första lektion i Matte B, och det var skitsvårt trotts att det bara var första uppgiften. Jag vet att jag kan om jag ger mig fan på det, men min hjärna låser sig ibland. Jag blir stressad när jag inte kan, och stöket i klassrummet gör det inte lättare.

Idag har jag också bestämt mig för att gå kursen ”Scenografi” med treorna. Skolan ska nämligen sätta upp en musikal, och till det behövs scenografer. Verkar jätteroligt, och det är något som jag länge har velat testa. Enda nackdelen är att det krävs mycket jobb i den kursen, inklusive under kvällar och helger. Men om det är kul så lägger jag gärna ner min ”dyrbara fritid” till det.

Än så länge har skolan varit rolig, och ämnena har faktiskt varit intressanta. Imorgon ska jag ha min första lektion i fotokurs A som jag verkligen ser fram emot! Hoppas att det blir lika kul som jag har föreställt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar